|
מחקר בנושא אומגה 3 צמחי ומניעת מחלות לב"ההשפעה של החומצה אלפא לינולנית
(אומגה 3 צמחית ALA) במניעת
מחלת לב כלילית אינה בויכוח"
The beneficial effect of "ALA" in coronary artery
disease is "not questionable"
מקור: American Journal of Clinical Nutrition 76:903, 2002
מחקר זה אשר בוצע על 6250 אנשים בגיל העמידה במשך 10.5 שנים הראה למעשה כי שיעור התמותה ממחלת לב היה ביחס הפוך לצריכת חומצת שומן אלפא לינולנית - ALA.
מחקר אחר הנקרא "מחקר האחיות" אשר כלל כ 75,000 נשים ומחקר נוסף שכלל כ- 45,000 בעלי מקצועות חופשיים ובריאים הראו כי החומצה האלפא לינולנית הייתה הגורם היחידשהגן בפני
מוות ממחלת לב.
במחקר נוסף הקרוי "מחקר ליאון" נערך מעקב אחר 600 חולי
לב , ונמצא שהייתה ירידה של 70% בתמותה בקרב חולים שרמת חומצה אלפא לינולנית בדמם הייתה גבוהה!
מחקר אחר שכלל 120 חולי לב, מהם 98 בריאים(עבור קבוצת ביקורת) ,
ניתן שמן צמחי בעל תכולה גבוהה של חומצת שומן אלפא לינולנית נימצא שכעבור שנה בלבד
חלה ירידה משמעותית בהתקפי לב ובתמותה בקרב אלו שנטלו את השמן הצמחי.
מחקר נוסף הקרוי "מחקר הלב המשפחתי" שנערך בארה"ב וכלל מעל 4000 משתתפים הראה יחס הפוך בין צריכת חומצת שומן אלפא לינולנית לשכיחות התקפי לב אצל נשים וגברים.
בפינלנד , מדינה בעלת שיעור התקפי לב מהגבוהים בעולם בעבר, רשויות הבריאות אימצו "אסטרטגיה תזונתית" במטרה לשנות את התופעה. השינוי היה מבוסס במהותו על מעבר
לשימוש בשמן קנולה, העשיר בחומצה אלפא-לינולנית. נמצא כי במשך 25 שנות מעקב פחתה התמותה
בכ-65% בכלל האוכלוסיה הפינית ובשיעור של כ-65% בקרב גברים בטווח גילאים מסויים. חזרה לקריאת מחקרים בנושא אומגה 3.
|